Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

lördag 5 juni 2010

Giddigt

Utan dator i en vecka. Typ. Bara för att min dator fick för sig att helt plötsligt kräva lösenord när man ville sätta på den (tänk om alla tjejer gjorde så?). Och dessutom ett annat lösenord än det jag ville.
Efter mycket support från en vän i telefon, googlande och en jävvla massa krångliga kommandon så gav jag upp. Fanns inget annat alternativ än att installera om den. Då valde jag "arkivera och installera" och inte "radera och installera" jag vill ju inte förlora det som finns på datan tänkte jag. Efter att ha somnat för att installationen tog typ längre tid än att lösa en 100x100 rubiks kub, så märker jag på morgonen att den FORTFARANDE KRÄVER LÖSENORD.
Jag gav upp ytterligare en gång. Funderade starkt på att skita i det som låg på datorn och återställa hela skiten. Men då kom vi på att man kan ju starta datorn som en extern hårddisk och föra över allt till en annan dator, återställa min, och sen föra tillbaka det som är viktigt. Mycket bra.
Detta skulle ske ikväll, men så blev inte fallet.

Fruktansvärt frustrerad och lite smågnällig satt jag ensam hemma och funderade vad jag skulle göra med mitt liv. En lördagkväll. Sjukt trött på MTV´s riktigt välproducerade program tog jag till en drastisk åtgärd. Jag tog fram papprerna som hörde till datorn och började läsa. Alltså papper, som i fysiska papper. Inte google.
Där hittade jag ett kapitel om lösenord. Man skulle börja på samma sätt som jag gjort innan, sätta i skivan och starta datorn och hålla ner C. Väl inne på installationen så skulle man helt enkelt trycka på "verktyg" i menyn. (hade inte ens sätt innan att menyn var framme, stirrade helt blint på installationsrutan...) Där kunde man visst återställa alla lösenord. Hoppsan!
Så efter allt detta så kan jag inte annat än att känna mig, frustrerad, stolt, självständig, lite arg, och mycket glad.
Nu ska jag njuta av mitt eget sällskap och bojkotta all social kontakt (förutom facebook då, HERREGUD!). Egentid som en vän väljer att kalla det. Kanske är det viktigt?


Totem Spirit: "Allt om MAC"-manualen.

Föressten. Jag har sommarlov nu. Känns giddigt som en fin tjej hade uttryckt det.


Åk helst inte ifrån mig, jag vill äta glass med dig hela sommaren.

1 kommentar:

  1. vi kommer ta igen all glass vi missat när jag kommer upp, feta ska vi bli puss

    SvaraRadera