Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

måndag 21 juni 2010

Jag är en monolit.

Jag är tjej på fyrtio med en cigarett
Jag har utomjordiskt stoff i mitt blod
I ett rymdskepp blev jag kidnappad, ett år sen nu
Och sen dess har det bara gjort ont

Nu vet jag var de bor för jag har listat ut

Genom att vända deras namn uppochner
Sanningen är gåtan och den går så här
Han är en god vän men han är alltid för sen

Jag har en egen lägenhet och radion på

Nu är det onsdag, jag har en Golf GTI
Jag hade tur häromdan för det var ingen som såg
Jag körde över en cyklist med min bil

Det är sällan så sällan som min mening tar slut

Och vad du säger det skiter jag i
Ödet är en gåta och den går så här
Det kostar ingenting men alla får pris

När jag går ut är jag fotograf

Och författare när jag träffar en vän
Nu är jag temporärt arbetslös
Men jag ska börja på en bok och bli känd


Ensam framför spegeln kan jag drömma mig bort

Och posera för ett omslag ibland
Drömmar är en gåta och den går så här
Du smälter i mitt huvud och inte i din hand

Jag är en monolit, jag är en vetenskap

Jag är en större man på 50 år jämnt
Idag skar jag upp en mus i två
Sen bara sydde jag ihop den igen

men ibland här ifrån hörnet när kan dom titta på mig

Och i skuggan vid en katedral
Allting är en gåta jag förstod det men
Varken språk eller inte svar

Jag är gammal nu och jag saknar min fru

mina händer dom skakar hela mig
Idag är det kortspel i en automat
Fast min dotter alltid säger nej

Dom säger jag är bra på att blanda kort

och jag skrattar när dom säger så
Skönhet är en gåta och den går så här
Det som gör ont det gäller för två


Tryck här om du är cool:
Johan Borgert & Holy Madre – Smalfilm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar