Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

onsdag 16 juni 2010

Fender

Tokiga människor som jag stött på:
  • nr 1. En man som stod utanför en port brevid min pizzeria på skanstorget. Han försökte slå in koden. Verkade inte gå så bra. Twisten här är att han var naken. Fast beklädd med ett täcke. Och barfota såklart. Undrar man lite hur det har gått till?
  • nr 2. En man som stod helt ensam, mitt i Nils Erikssons Terminalen. Mitt i en sån korsning. Oxå han barfota (fyi, det spöregnade) och shortsbeklädd. Verkar hög. Finns ingen annan väg att gå än förbi honom för min del. Inte utan lite rädsla i kroppen går jag med bestämda steg förbi. Ser i ögonvrån att han början följa efter mig. Vänder mig då om och med mitt allra största leende och säger "HEJ HEJ!" han vacklar till av förvåning och stannar upp. Och jag är nu utom räckhåll för eventuella övergrepp.
  • nr 3. Brunnsparken, en kvinna som stiger på spårvagnen, sätter sig ner. Ser sig lite förvirrat omkring. Ställer sig upp. Frågar föraren "Eller detta kanske var Brunnsparken!?" Bestämmer sig där efter att gå av. Verkade i situationen vara ett rätt val.
Tack nr 1, 2 och 3 för att ni förgyller min vardag! (utom nr två då kanske, men han fick sannerligen adrenalinet att pumpa!)

Då var den nya D1 och M1 skapad och jag tillhör numera klassen av högst rang: D3. Känns faktiskt bra. Ser framför mig en flock fluktande ettor "Åh, kolla, där går Jerrie! Hon går i trean och är ju sketcool. Jag vill vara som henne!" Typ så kommer det vara. Bergis.


Midsommar nästa helg. Vad hände där egentligen?

Folk frågar om och om igen "och vad ska du göra i sommar då?" Då jag om och om igen har svarat "jobba och flytta" har jag numera kommit på ett lite roligare svar: "Jag ska spela gitarr!" För det ska jag. Jag har nämligen införskaffat mig en asfräsig gura som jag ska ägna all min vakna lediga tid med. Jag är tillochmed lite kär. Faktiskt.

Totem Spirit: Fen
der

2 kommentarer:

  1. O jag får låna jockes överblivna. Ska vi lära oss att spela tillsammans då? Så kan vi bli gatumusikanter sen och tjäna multum. :D

    SvaraRadera