Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

måndag 10 maj 2010

Vem mördade Edvin?

Såhär skriver min eminenta syster, när hon hade varit upp på vinden och letat 90-tals kläder till mig,i sin blogg:

Mitt i högen av breven hittade jag även en fin liten saga jag hade skrivit. Jag misstänker att jag gick i fyran eller femman.

"Det var en gång en familj som precis hade flyttat in på en stor bondgård. Dom hade hästar, grisar, får, kor, katter, kaniner och höns.
En dag när Edvin, som pojken i familjen hette, skulle gå ut och mata alla djuren såg han blodspår ifrån hönsgården. Edvin gick dit för att kolla ifall det var någon höna som fattades, och det var det. Men Edvin tänkte att det bara var räven som hade varit där så han brydde sig inte så mycket. Men när han skulle gå in i stallet såg han att blodspåren ledde in dit, och in till en box. Hästen i boxen var inte död men den hade ett stort sår på magen som blödde jättemycket. Det såg inte direkt ut som att det var en räv som hade rivit hästen, och förresten så skulle inte räven kunna komma in i stallet när dörren var stängd.
Det såg mer ut som någon hade skurit hästen med vilje. Nu blev Edvin rädd.
Han gick och kollade om det hade hänt dom andra djuren något men det hade det inte. Han gick in och berättade vad som hade hänt. Edvins pappa följde med Edvin ut i stallet igen och när dom kom ut dit låg ett av fåren döda. Det hängde en lapp på stalldörren där det stog
"Om inte ni loter mej döda ala era jur så dödar jag eran sån"
Edvins pappa gick in och ringde polisen medans Edvin stannade kvar i stallet. När hans pappa kom ut till stallet var Edvin död, han hade fått tre knivhugg i bröstet.
Polisen kom och sökandet efter mördaren började, men det fanns inga spår från mördaren så en av poliserna stannade i stallet över natten, men ingenting hände!
Natten där efter var det ingen som var i stallet så på morgonen var två hästar och fem grisar dödade."
SLUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar