Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

lördag 15 maj 2010

Jag är Proffskock

Känner mig omotiverat kreativ (läs: sockersugen) i min ensamhet och funderar ut vad jag ska göra åt det. Surfar in på arla.se och letar upp receptet till en classic sockerkaka. Man får ju inte ta sig vatten över huvudet såhär på kvällskvisten. Nåväl. Hittade en mycket tjusigt inlägg bland kommentarerna som jag jättegärna vill dela med mig av.
Får jag presentera, Greta Garbosius - proffskock.

Nämen! Rackarns! Vilken god kaka. Jag behövde inte lägga till särskilt många ingredienser för att få det att fungera, (jag är proffskock) den var god som den var. Men ja, som alla vet, så är jag, Greta en proffskock och jag lägger alltid till flera skumma saker som alltid får ett bra resultat. Till det här receptet hackade jag hallon och det kallar ni säkert "inga konstigheter", och den la jag i smeten. Jag jag tog också timjan, för att få en sötare smak. Vissa tror att timjan är beskt, men icke blandat med bakpulver! Gud så gott det blev! Ni behöver inte tro mig, men jag lovar, det är himmelskt! // Greta Garbosuis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar