Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

söndag 16 maj 2010

Lilla Fågel



(Detta blogginlägg har en theme-song. Så tryck på play och läs detta samtidigt. OK?)

"Jäfflar Pixie, det var ingen dålig spya du har lagt där du!"
sa jag, när jag en sekund senare insåg att det inte var en spya.
DET VAR EN FÅGEL!
en liten svart fågelungdom (den var lite äldre än ett barn). Helt död. Inte nog med att hon skulle ta in den till mig för att visa (himla stolt blev jag ju såklart) hon skulle även visa vilka konster hon kunde göra med den. Såsom:
  • kast med liten fågel
  • rusk med liten fågel
  • rugga fjädrar
  • loopen
  • och dasket
I ren panik ringde jag till Jossan. Hon var lugn: "Du måste såklart begrava den"
"Vadå!? Kan jag inte slänga den i soprummet??!"
"Nej, nu lindar du in den i lite papper och begraver den." (hon var hård)
Då förstod jag ju att det var det enda rätta och fick genast mycket dåligt samvete för min första plan att "begrava" den i soprummet. Fysh för Jerrie....
Jag kallar den för Lilla Fågel.

Jag plockade fram en stekspade (gräva?) och klippte till ett jättefint kors med en rosett på. Hoppade ut genom fönstret och valde noga ut en plats för Lilla Fågel att vila.
I skydd under de blommande buskarna.
Grävde noga och placerade mitt lilla pappersknyte, med ett sidenband runt, fint i hålet och la på jorden samtidigt som jag tänkte på Lejonkungen. "När vi dör blir våra kroppar till gräs, och antilooperna äter gräs. Och så är vi alla en del av livets cirkel." Nu passade ju detta inte riktigt in på Lilla Fågel, men typ. Jag rensade ogräset runtom Lilla Fågels viloplats och placerade blommor för att hedra pippins minne.
Jag bad en bön till fågelguden.
Ta hand om Lilla Fågel. Hon är ännu ung, så vägled henne genom livets val. Låt henne få ett rikt liv efter detta. Pip.

Allt jag kan hoppas på är att Lilla Fågel var lycklig sålänge hon kunde.
Overall så tycke jag att Lilla Fågel fick ett värdigt slut och mitt samvete har lättats lite.

Totem Spirit: Daggmask för det skulle säkert Lilla Fågel uppskatta.


vila i frid Lilla Fågel

5 kommentarer:

  1. hahaha. du är för rolig..

    SvaraRadera
  2. jag är god. innerst inne. och ytterst ute.

    SvaraRadera
  3. mm bra gjort jerrie. inte fullt så bra, skepparkatt-lillafågelmördar-pixie..

    SvaraRadera
  4. Håkan Sandblom17 maj 2010 kl. 10:49

    Det va det jag visste du har ett STORT hjärta min lilla dotter!

    SvaraRadera