Californication:


CALIFORNICATION:

“All you ever did was love me. All I ever did was look for any excuse to fuck it up.” –Hank

tisdag 6 juli 2010

Bourgeoisie

Medmänniskor, vänner, bekanta, stalkers (I wish..?) jag presenterar för er veckans nya fjortislyssnarlåt: The Submarines – You, Me And The Bourgeoisie - Tonetiger Remix

Everyday I wake up
I choose Love.
I choose Light.
And I try, it's too easy just to fall apart.


Och med fjortislyssnarlåt (för er som inte tidigare är informerade) menar jag:
  • Gör en spotifylista med ENBART den låten.
  • Klicka i den lilla pilen som liknar en ring.
  • Googla lyricsen.
  • Sätt volymen på hög.
  • Eventuellt sjung upp (inte nödvändigtvis)
  • SJUNG! Sjung som bara du kan -när du är ensam!
  • Bry dig inte om dina grannars hälsa, skit i om dom blir mentalt störda av att höra samma låt om och om och om igen. För givetvis skäms du inte och har fönstret öppet!
Oh my baby don't be so distressed
Were done with politesse
It's time to be so brutally honest about
The way we know we long for something fine
When we pine for higher ceilings
And bourgeois happy feelings

Och för er alla negativitets-svin där ute som nu sitter och muttrar för er själva "ah men, man förstör ju låten om man lyssnar på den så mycket. Om man verkligen tycker om en låt så borde man bara spela den lite då och då! Annars kommer man att tröttna fort" well... screw you.
Det är nämligen så att efter typ 30 gången så kan man låten helt utantill. Oc
h efter typ 50 gången så upptäcker man helt nya saker, detaljer, nivåer osv som man inte märkt förut. Och efter 100 gången så är den preecis lika bra. Om du är lika cool som jag förståss.
Eller du kanske är en mormors-lyssnare? Sitter hemma vid matbordet och stirrar på radion. Den är givetvis inställd på svensktoppen. Och om du har tur så får du höra just den melodin som du tycker är sååå trevlig. Möjligtvis att du klappar lite lätt på låret och gungar med huvudet i takt. Men efter tre minuter är den över. Och gud vet (eventuellt musikläggaren på p4) hur länge du får vänta tills du får höra din favoritmelodi igen!?
Eller så gör du bara som jag.

Love can free us from all excess
From our deepest debts

Cause when our hearts are full
we need much less

Jag vill även presentera en annan låt, som ni, om ni mot all förmodan skulle tröttna kan lyssna på. The Submarines – 1940 - Amplive Remix

Och jag vill även passa på att tacka Marcus. Tack.

Totem Spirit: Hemmagjord kolasås!
Ja för det förstår ni, har jag gjort idag. Men min kära kondenserade mjölk som jag så länge har längtat efter. Den fick helt enkelt koka i tre timmar. Sen var det klart. Enligt min chilienska vän så kan man ha det på tydligen allting. Jag hade det på glass.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar